Tuesday 8 January 2013

Surrender?

holloww molloww.. hohoho :)
what tajuk mengerunkan? haha, chill babe, tuu tajuk je..

kay actually tadi, beberapa jam yg lepas, i ada tweet"bio change :D and finally me surrender :'D" hoho, nampak macam serious je kan? memang betul i dah change my bio.. but it's doesn't mean yg i dah betul betul surrender.. hello, ini arina azlan la.. i'm not easy to give up.. hee

kay cerita dia macamnii, actually i jealous -,- kay *"Emosi Mengawal Diri" yuckss!* lately nii dia busy, like usual laa focus on study.. kay itu tak kesah laa.. BUT! yg buat i betul betul jadi jealous dan rasa macam pftt~ kay betul macam haters cakap i "terhegeh-hegeh" omgg! kay tapi i still think postive la, myb ada tweet yg belambak i mention tuu dia tak dapat lol.. k whatever!! tapi "at lease he still reply ur tweet" ye betul cakap si ayie nii, tapi hmm entah laa..

mama pesan"nak sayang orang boleh tapi jangan cinta, tapi kalau nk cinta kena pandai mengawal emosi dan diri" and now baru i sedar betapa immature nya i nii bila asyik nk give up je.. lol =,=' haihh..
hmm, kay senang cerita macam nii laa, i list kan my bad attitude bila marah.. so sila faham dan mengerti.. :'3
  • saya akan cakap apa je, yg tak pernah terfikir untuk cakap..
  • saya akan jadi ego tak tentu pasal 
  • mula nak give up la, malas laa, tanak ambil port laa.. 
  • buat keputusa guna kepala lutut bukan akan fikiran yg waras..
  • dan apa yg saya lakukan adalah palsu.. sebab time marah buat dgn hati yg marah bukan redha :)
  • sebab satu orang semua jadi mangsa *yg nii parah*
  • ke-annoying-an bertambah tambah
so bila i marah, ignore kan je apa i cakap dan buat, maklum laa ketidak warasan terjadi.. huihh =..= tapi kalau boleh time i marah tuu cer kasi pelempang yg paling kuat supaya i sedar.. kot kot hilang segala syaiton yg bergayut.. lol..

so how about the issue "Surrender"? kay seriously I'm NOT SURRENDER AND I WON'T SURRENDER, i always here to take care about him, to support him, to make sure he always smile and love him till my last breath! i loved him without doubt  :)


to beloved mr.Heartbeat cikeboom cikeboom : 
haii awak, sebelum tuu saya nk minta maaf kalau apa yg saya tulis nii akan buat awak terasa :') kay saya faham maksud "kalau suka tak semestinya bercinta, kalau bercinta tak semestinya ada jodoh, kalau ada jodoh, tak kemana" but saya pun nak awak faham, apa maksud dan perbezaan antara, Minat, Suka, Sayang, dan Cinta.. hm, saya faham awak dah serik untuk dilukai dan dikecewakan.. tiada siapa yg nk pecintaan diakhiri dgn airmata kecewa.. takde siapa nk percintaan diakhiri dengan perpisahaan.. awak, pernah tak awak fikir, ada seseorang yg ingin membuat awak bahagia, ingin buat awak tersenyum, walaupun orang tuu perlu hadapi pelbagai rintangan tapi dia tetap sabar, hmm.. ye memang laa terlalu muda nk fikir pasal cinta bagaii, tapi taksalah rasanya kalau awak memberi peluang untuk orang tu happykan awak kan? i mean, tak membalas pun takpe, at least menghargai.. awak, tak semua orang buat baik untuk mendapatkan balasan.. hm, saya faham perasaan awak yg takut dan fobia untuk sakit hati sebab cinta, sbb kite berada di situasi yg sama.. tapi sampai bila nk takut? selagi kite dihantui oleh perasaan takut selagi tuu kite takde keyakinan.. bila kite takyakin dgn perasaan kite, itu juga adalah punca kerosakan sesebuah hubungan.. so think positive, tak semua yg kite ingin kan tercapai, tapi alangkah indahnya kalau kisah cinta yg sebenar sama dalam TV yg sentiasa diakhiri dengan bahagia.. myb itu cara Allah menguji kita, dia bagi kite berjumpa dgn sesorang, yg kite sayang, dan orang tuu pun sayang kite, tapi still berakhir dengan perpisahan, sebab dia nak kite jadi lebih tabah dan matang, bukan cepat mengalah.. kay myb awak akan rasa macam saya budak baru nk matang sebab awak lagi tua dari saya kan? and mesti awak pun akan rasa macam saya sebenarnya tak layak nk cakap pasal benda nii, kayy.. memang saya lagi muda dari awak, tapi saya selalu belajar dari kesilapan, walaupun sukar untuk mengubah kesalahan yg pernah dilakukan dulu, tapi saya tetap buatkan apa yg pernah terjadi itu adalah pengajaran untuk harini, supaya saya bersedia untuk hadapi hari esok.. kay laa awak, tuu je yg saya nk cakap.. dan sekali lagi saya memohon berjuta juta maaf kalau saya kecilkan hati awak, menyinggung perasaan awak, niat saya cuma satu, saya nak sedar yg mimpi ngeri semalam akan berulang kalau kite terus takut, dan mimpi ngeri semalam sebenarnya menguatkan kita untuk hari esok kalau kite bersedia untuk bangun dan hadapi benda baru.. kayy, take care awak, Assalamualaikum, and sorry again kalau saya annoying dan buat awak kurang selesa..


Lot's of love♡ ,
arinaazlan

No comments:

Post a Comment